La Fondation pour le droit continental a été créée en 2007 pour permettre aux juristes de la famille romano-germanique de pouvoir mieux faire entendre leur voix dans les discussions internationales , ce qui concerne plus de deux tiers des Etats dans le monde, soit 56.4% du PIB mondial et 60% de la population globale.

Cette initiative résulte de la volonté conjuguée des pouvoirs publics, de la Caisse des dépôts et consignations, des professions juridiques et judiciaires ainsi que de grandes entreprises internationales.

Notre actualité

déc
lun
Law, Justice and Development Week 2016 December 5-8 @ World Bank Headquarters
déc 5 – déc 8 all-day

Law, Justice and Development Week (LJD Week) is an annual event organized by the Legal Vice Presidency of the World Bank. It also involves collaboration and participation of over 170 international partners of the Global Forum on Law, Justice and Development (GFLJD).  The conference convenes a broad community of development professionals who use law and justice tools to battle poverty and boost shared prosperity.  LJD Week attendees include: General Counsels and legal staff of International Financial Institutions; Partners of the Global Forum on Law, Justice and Development (GFLJD); Government officials from developed and developing countries; Development practitioners, lawyers and judges; Legal scholars, professors and students, and Civil society representatives. For more details, please refer to the Information Note.

déc
ven
Colloque Politique de concurrence et innovation à l’ère numérique @ Conseil d'Etat. Salle d'Assemblée générale
déc 9 @ 8 h 30 min – 17 h 30 min